DSC09238 copy-v-w500-h600Saun on iidne tervendamiskoht. Selle raviomadused on tõendatud patsiendipõhiselt – ajalooliste faktidega, vaatluste ja kogemustega. Kuid mitte igasugune saunaskäik ei ole kehale kasutoov. Arstide poolt kinnitatud tervendav meetod on meie saunarituaali õpetuslikuks aluseks.

Sauna mine kainena, ei näljasena ega täis kõhuga. Võta piisavalt aega – soovitavalt 2 tundi. Enne lavaleminekut loputa end dušši all puhtaks ja KUIVATA. Hoolitse, et jalad oleksid eelnevalt soojad (vajadusel soe vann). Laval võiks pea olla kaetud.

Saunarituaal koosneb kolmest etapist:

1. Mine kuiva kehaga lavale – kas lama või istu lõõgastunult ca 12 minutit.  Seejärel jahtu õhu käes, lisa vajadusel värsket jahedamat õhku.

2. Teist korda lavale, seekord kuumema õhuga. Kui higi jälle lahti, võib vihelda. Jälle kümmekond minutit ja uuesti jahtumine – suurema kontrastiga. Jahe dušš või ülevalamine.

3. Viimane lavalkäik. Higistamine, meega määrimine. Ja nüüd otse jääauku!? See ei sobi kohe kindlasti igaühele. Kindlapeale sobib , kastes kõndimine (kukekõnd vähese külma veega vannis ca 10 sek) või kogu keha külm ülevalamine – ikka nii, et enne parem jalg, siis vasak, siis parem käsi, siis vasak käsi ja alles nüüd kehatüvi. Peale külma ülevalamist ei kuivatata, raputatakse või silutakse kätega vesi maha ja mässitakse end riidesse. Keha ise alustab intensiivset soojendamisprotsessi. Nii on kehale kõige kasulikum.

Alles sauna lõpus, peale kõiki leilivõtmisi on soovitav juua mineraalidega rikastatud vett. Nii on organismil võimalik kõige tõhusamalt higistamisega kahjulikud jääkained väljutada.

Samuti ei ole leiliruumis hea palju rääkida, et keha saaks tõhusamalt hapnikku kasutada ja lõõgastuda.

Sauna järel riietuda parajalt, et ei jätkuks higistamine. Võib ka mõõdukalt liikuda, hoida pulss madal ja vältida edasist higistamist ning ülekoormust.

(õpetuse aluseks N. Trofimova Kneipp koolituse materjalid jt. allikad)