Tehke piparkoogid täisterajahust, täistera teeb õnnelikuks!küpsis saialill 1-w500-h600

Musta valgeks rääkimine on poliittehnoloogiliselt 10 aasta projekt. Alusta ajupesu ja pese-pese-pese igal võimalikul tasandil kuni tulemus tuleb. Abiks võta kitsa silmaringi ja madalama laubaga meediamehed, rahastajaks need, kellele see ajupesu pikas perspektiivis kasu toob.

Toidutootjad on meile teinud täieliku ajupesu jahu osas. Meid on pandud sööma valget jahu ja täisterajahust ei pea/tea me suurt midagi.

Mis on tootjate müügiargumendid:

Valge jahu on ilus, valge, kerkib hästi. Valge jahu kasutamine oli vanasti rikka rahva privileeg ja eks me kõik oleme ju nüüd tarbimise osas kunnid, mis siis, et simulatsioonina .

Miks nad tegelikult tahavad valget jahu müüa:

Valges jahus on peamiselt tärklis, mis säilib suhteliselt hästi. Täisteras on lisaks tärklisele ja gluteenile ka rasvad, vitamiinid, erinevad valgud – need kõik hakkavad peale jahvatamist kohe vananema. Tera säilib tuhandeid aastaid, temas on elu alge, purustatud tera on surnud ja hakkab lagunema. Valge jahu säilib paar aastat, täistera muutub kibekaks mune kuuga.

Mis on tegelik eesmärk:

Reptilistid vist lisaks siia ka vandenõuteooria – muuta rahvas haigeks, ravimisõltuvaks ja niimoodi kergesti manipuleeritavaks.

 

Täisterajahust veel:

Valge jahu saamiseks visatakse ära viljatera kõige väärtuslikum, toitaineterikkam osa. Just nimelt toitaineterikkam, aga mitte kaloririkkam. Kalorid jäävad valgesse osasse endospermi,  rasvumist, diabeeti ja gluteenitalumatust toetavasse osasse

Täisteravili aga sisaldab tervet tera:

- aleuroonkihti (tera kest –  mineraalid, vitamiinid, kiudained), i

- idu, milles vagud, rasvad, mineraalained, rohkesti B ja E vitamiini

- endospermi, milles peamiselt tärklis, ka valgud ja väga vähe mineraale

 

Täisterajahu on täisväärtuslik toit, tasakaalus ja kehale sobiv. Eriti vähem aretatud teraviljad nagu rukis ja kaer. Küpsiste, kookide, klimpide, makaronide, pelmeenide ja paljude teiste jahutoodete valmistamiseks sobib täistera ideaalselt ning selline toit on täisväärtuslik, annab kehale vajalikke toitaineid ja lapsele kasvamiseks vajalikku ehitusmaterjali. On täiesti põhjendamatu kasutada valget jahu igapäevatoitudes. Keedutaigen ja biskviittaigen on ainukesed, mis nõuavad valget jahu, et üldse õnnestuda. Aga – neid tooteid me ei söö ju iga päev!

Täisterajahu on ka oluline komponent endale õnnehormooni – serotoniini valmistamiseks.

Serotoniini piisav hulk organismis aitab meil olla heas tujus ja hästi magada.  Sellest oleneb peale meeleolu ja emotsioonide ka mälu, söögiisu (eriti  süsivesikute osas) , valutunne, une kvaliteet, seedimine ja kehatemperatuuri säilitamine.  Serotoniini valmistab organism ise seedetrakti bakterite abil (peensooles ja jämesooles, kuid imendumine toimub vaid peensooles) ja selle produktsiooni suurenemist toetab looduslik päikesevalgus.

Keha keemia tasemel on serotoniini produktsioon otseses sõltuvuses vitamiini B6 ja aminohappe trüptofaan piisavast kogusest organismis. Seega, kui ei ole päikest, toidus liialt vähe vitamiini B6 ja trüptofaani, kannatab keha  õnnehormooni puuduse all ja seda tajume stressina. Stressi kompenseerimiseks suureneb söögiisu.

Kuidas  õnne hormooni siis ise endale valmistada? Retsept on lihtne – süüa õigeid toiduaineid õiges vahekorras ja koguses. Siis oletegi  rõõmus, reibas ja terve.

  1. Anda kehale trüptofaani. Seda aminohapet saame munadest, juustust, ananassist, tofust, lõhest, pähklitest, linnulihast (kalkun).

Kuid nii lihtne see siiski ei ole. Trüptofaaniga koos leidub toidus ka teisi aminohappeid ja need võivad ta omastamise alla suruda. Sutsukese süsivesikute lisamine aitab omastamisele kaasa.

  1. Rahustada aju B-vitamiiniga. B6-vitamiini allikateks on maks, pähklid, linnuliha, kana, kala, pärm, avokaado, brokoli, paprika, banaan, sea- ja veiseliha, leib, seemned, munakollane, kaunviljad, täisteraproduktid, teraviljade terad (kaer, nisu, rukis), jämejahvatatud ehk täisterajahu,  kartul, mais, tsitruselised (v.a sidrun), riis, melon, viinamarjad, sealiha, vasikaliha ja vasikamaks.
  2. Turgutada end naistepunaga. Sellel on tõestatud kerge depressiooni vastane toime.

 

Et olla rõõmus, peab tingimata sööma ka süsivesikuid. Makaronid, juust ja kartul on üldtuntud „heaolutoidud“, kindlasti peaks makaron olema täistera ja juust väherasvane. Kui nende toitudega ei liialda, on meeldiv enesetunne garanteeritud.

Kuid toidu kõrvale tasuks kaaluda ka teisi serotoniini tootmist toetavaid tehnikaid: regulaarne kehaline aktiivsus, väljas valguse käes viibimine, meditatsioon.