Harvardi ülikooli teadlased on uurinud ülekaalu probleeme ja tulnud järledusele, et kramplik kalorite lugemine ei anna enamasti soovitus kaalulangust. Lihtne matemaatika: 3500 cal põletamone = pool kilo kehakaalust, ei kehti. Ka Stanfordi teadlased peavad sellist matemaatikat mitta ainult vananenuks, vaid lausa valeks.

Keha võime kalaoreid põletada sõltub mitmest eraldiseisvast faktorist, kolm põhilist:

1. Soolestiku mikrobioom. See on igaühel personaalne. (Kuid mikroobide kooslust saab toitumisega muuta!)

2. Personaalne metabolism. (kas seda saab ise mõjutada, kuna peale geenide omavad toimet ka keskkond ja toitumisharjumused). Lihtsalt näljutamisele hakkab vastu meie hüpotalamus, kelle ülesanne on kehakaalu säilitada.

3. Toidu kvaliteet. Töödeldud, eriti ületöödeldud toidust omastame rohkem kaloreid, kuid seal on vähem kasulikke toitaineid.

Nõuandeid tervisliku kehakaalu (KMI 19-25, v.ü. alla 80) hoidmiseks:

  • Vähenda ületöödeldud toidu osa, eelista täistera, tailiha, värskelt valmistatud käägivilju ja puuvilju
  • Tee regulaarselt mõõduka koormusega (rääkida saab, laulda mitte) trenni. Vähemalt 150 minutit nädalas (keha põletab veel 24 h peale trenni rohkem kaloreid)
  • Kindlusta endale kvaliteetne ööuni
  • Vägenda stressitaset (just vöökoha rasvumist toetab stressihormoon kortisool, https://minu.synlab.ee/toode/kortisool, https://harmoonikum.ee/tervisenoustaja/stressijuhtimisteraapia/)
  • Konsulteeri professionaaliga
  • Kontrolli, kas sinu ravimid ei soodusta kaalutõusu – võimalusel palu arstil vahetada

allikas: https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/stop-counting-calories?utm_source=delivra&utm_medium=email&utm_campaign=WR20201002-6WeekPlan&utm_id=2453970&dlv-emuid=6df33602-4590-4d9b-965e-3c152612a26b&dlv-mlid=2453970