Harvardi ülikooli teadlased on uurinud ülekaalu probleeme ja tulnud järledusele, et kramplik kalorite lugemine ei anna enamasti soovitus kaalulangust. Lihtne matemaatika: 3500 cal põletamine = pool kilo kehakaalust, ei kehti. Ka Stanfordi teadlased peavad sellist matemaatikat mitta ainult vananenuks, vaid lausa valeks.

Keha võime kalaoreid põletada sõltub mitmest eraldiseisvast faktorist, kolm põhilist:

1. Soolestiku mikrobioom. See on igaühel personaalne. (Kuid mikroobide kooslust saab toitumisega muuta!)

2. Personaalne metabolism (kas seda saab ise mõjutada, kuna peale geenide omavad toimet ka keskkond ja toitumisharjumused). Lihtsalt näljutamisele hakkab vastu meie hüpotalamus, kelle ülesanne on kehakaalu säilitada.

3. Toidu kvaliteet. Töödeldud, eriti ületöödeldud toidust omastame rohkem kaloreid, kuid seal on vähem kasulikke toitaineid.

Nõuandeid tervisliku kehakaalu (KMI 19-25, v.ü. alla 80) hoidmiseks:

  • Vähenda liigtöödeldud toidu osa, eelista täistera, tailiha, värskelt valmistatud köögivilju ja puuvilju
  • Tee regulaarselt mõõduka koormusega trenni (rääkida saab, laulda mitte). Vähemalt 150 minutit nädalas (keha põletab veel 24 h peale trenni rohkem kaloreid)
  • Kindlusta endale kvaliteetne ööuni
  • Vähenda stressitaset (just vöökoha rasvumist toetab stressihormoon kortisool, https://minu.synlab.ee/toode/kortisool, https://harmoonikum.ee/tervisenoustaja/stressijuhtimisteraapia/)
  • Konsulteeri professionaaliga
  • Kontrolli, kas sinu ravimid ei soodusta kaalutõusu – võimalusel palu arstil vahetada

allikas: https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/stop-counting-calories?utm_source=delivra&utm_medium=email&utm_campaign=WR20201002-6WeekPlan&utm_id=2453970&dlv-emuid=6df33602-4590-4d9b-965e-3c152612a26b&dlv-mlid=2453970